lördag 1 december 2012

Billiga, snabba och stilrena askar

Efter några år som scrappare har jag kommit till ett läge då jag inte längre handlar så mycket nya scrapsaker. Visst ser jag massor av snyggt som jag skulle vilja ha, men jag tänker alltid en vända till numera. Jag har hur mycket material som helst (sen tidigare år då jag tänkte på annat sätt) och använder ibland sådant som inte alls är pysselmaterial, som idag. Jag har använt min Top Score och vikt stilrena askar:
Craft är så snyggt, tycker jag, och sånt finns ju på insidan av flingpaket. Mina barn äter ganska mycket flingor så det blir en del att bära till återvinningen, om man inte viker askar av det då. Etiketterna har jag hittat på en sida med gratismaterial på nätet. Tyvärr syns det inte på utskriften vart jag hittade dem och minnet är för kort. Enkla band håller ihop det hela.

När jag ändå var igång vek jag en ask till fotbollskorten som ligger i nioåringens adventskalender. Jag tog kartongen som fanns med själva kalendern som emballage och vek en ask av den. Han var helnöjd med resultatet. Enkelt och utan krusiduller:
Sådär ja, snabba pyssel med det som fanns hemma och den sortens alteredprojekt jag gillar bäst att göra, sådant som kan användas.

Här i Dalarna har världen utanför förvandlats till ett vackert julkort lagom till första december och i morgon är det första advent, jag önskar er en fin sådan!
Anki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar